شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۴۹:۰۸

ایتالیایی‌ها از همه‌پرسی حفاری نفت و گاز استقبال نکردند
ایران دریلینگ: با حضور 30 درصدی مردم ایتالیا در همه‌پرسی حفاری نفت و گاز، تلاش‌ها برای کنترل این حفاری‌ها با شکست روبه‌رو شد، نخست‌وزیر ایتالیا از مردم کشورش خواسته بود با عدم شرکت در این همه‌پرسی و بی‌اعتبار کردن نتایج آن به اقتصاد ایتالیا آسیب وارد نکنند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این رفراندوم مردم ایتالیا قرار بود درباره توقف حفاری دولت در فاصله 20 کیلومتری آب‌های این کشور تصمیم‌گیری کنند. در حالی تنها 30 درصد مردم در این همه‌پرسی شرکت کردند.

در ماه دسامبر دولت رنتزی امتیاز حفاری در آب‌های دور از سواحل خود را تا زمان پایان منابع تمدید کرد. این همه‌پرسی از سوی تعدادی از مجمع‌های منطقه‌ای که اکثراً تحت کنترل حزب دموکراتیک شخص رنتزی بوده و به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی و تاثیرگذاری بر صنعت گردشگری پیشنهاد شده است. از این همه پرسی به عنوان سنجشی برای محبوبیت نخست وزیر یاد شده بود. برای آن که همه پرسی ایتالیا معتبر باشد باید بیش از 50 درصد از رای‌دهندگان ایتالیایی در آن شرکت کنند.

ایتالیا حدود 90 درصد از نیاز انرژی خود را با واردات تامین می‌کند و دولت‌های متوالی در ایتالیا به دنبال تقویت تولید انرژی داخلی برای کاهش اتکا به تامین کنندگان خارجی مثل شرکت گازپروم روسیه بوده‌اند. وزارت صنعت ایتالیا اعلام کرده که 69 امتیاز اکتشاف در آبهای ایتالیا که اکثرا مربوط به اکتشاف گاز هستند اعطا شده است. از میان این 69 مجوز 44 تای آنها مربوط به محدود 20 کیلومتری اطراف سواحل هستند و اگر همه پرسی امروز موفق باشد به این معنی خواهد بود که این 44 امتیاز با منقضی شدن سررسید آنها حتی به رغم داشتن قابلیت عملیاتی لغو خواهند شد.


  کد خبر : 1040
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :